Konuştuğum, girişimcilikle ilgisi olmayan en zeki insanlardan bazılarının bile tam olarak kavrayamadığı belirli konular vardır. Bunlardan biri de kârlılığın önemli olup olmadığıdır. Kokteyl partilerinde, insanların tanınmış bir girişimin kesinlikle patlama yapacağını kendinden emin bir şekilde dile getirmeleri sıkça rastlanan bir durumdur.

Ya da diğerini bilirsiniz hani — Snapchat’in tek bir çeyrekte 1,42 milyar dolar kaybettiği olay. Lanet olası iki milyar dolar! Ne felaket ama! Tabii aslında 1,42 milyar dolar nakit kaybetmediler. Bu, hisse senedi opsiyonu teşvikiyle ilgili bir “gider”di ama bahse girerim bunu bilmiyordunuz çünkü sadece manşetleri okuduğumuz bir çağda — milyarlarca dolar kaybeden bir felaket olmalılar. (Aslında o çeyrekte yaklaşık $175 milyon nakit kaybettiler, FWIW. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek isterseniz ekte yer alan bilgilere bakabilirsiniz.)

“Kâr bile etmiyorlar, nasıl başarılı olabilirler ki!”

Ocak ayında yıllık 1.400.000 TL maaşla 6 kıdemli satış temsilcisi işe alırsanız, aylık 1.406.000 TL ek maliyet üstlenmiş olursunuz; ancak bu satış elemanları 6 ay boyunca yeni iş anlaşmaları yapamayabilir. Kârlılığınız 2 çeyrek boyunca düşecek, ancak 3–12. çeyreklerde büyümeniz önemli ölçüde artabilir.
Bunun bariz göründüğünü biliyorum ama size söz veriyorum, kârlılık konusuna gelince akıllı insanlar bile bunu unutuyor. Çoğu girişimin maliyetlerinin –80’i personel maliyetlerinden oluşuyor; dolayısıyla bir şirket kârlı değilse, asıl mesele gelir artışından daha hızlı bir şekilde personel sayısını artırıyor olmasıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Olağanüstü Deneyimi Yaşayın

Bilgilerinizi aşağıya bırakın, özel ekibimiz ihtiyaçlarınızı görüşmek üzere 24 saat içinde size geri dönecektir.